وبلاگ رسمی فروشگاه آسیاتکنولوژی

بزرگترین عرضه کننده دوربین های مداربسته ، دزدگیر اماکن ، انواع کایل و تجهیزات جانبی / ایران - تهران

وبلاگ رسمی فروشگاه آسیاتکنولوژی

بزرگترین عرضه کننده دوربین های مداربسته ، دزدگیر اماکن ، انواع کایل و تجهیزات جانبی / ایران - تهران

آسیاتکنولوژی بزرگترین فروشگاه انلاین سیستم های دوربین مداربسته، دزدگیر، کابل و تجهیزات جانبی در ایران می باشد.

نصب دوربین مداربسته در کلاس درس

آسیا تکنولوژی | پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ق.ظ

نصب دوربین مداربسته در کلاس درس موضوع جدیدی نیست که طی چند ماه اخیر شاهد رواج آن در برخی از مدارس باشیم بلکه این قصه سردراز دارد.



سال 90 بود که فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وقت با اشاره به اینکه در آینده دوربین مداربسته به داخل کلاس‌ها برده می‌شود تا کنترل بیشتر و بهتری بر عملکرد آموزشی کلاس‌های درس انجام شود، عنوان کرد:‌یکی از اهداف هوشمند‌سازی مدارس، ارتباط دو‌جانبه والدین با کلاس‌های درس دانش‌آموزان است و پس از هوشمند‌سازی مدارس این امکان فراهم خواهد شد تا اولیا از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان ارتباط داشته و آموزش‌های درون کلاس را رصد کنند.

 به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ قربان در توجیه کنترل کلاس‌ها با دوربین مداربسته اظهار کرد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش طرح هوشمند‌سازی مدارس به‌ویژه با اولویت مدارس ابتدایی است؛ چراکه دانش‌آموزان ابتدایی باارزش‌‌‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و هر چه امکانات و تجهیزات در اختیار این دانش‌آموزان قرار بگیرد به همان میزان یادگیری آنها افزایش یافته و در رشد و بالندگی آینده کشور مؤثر خواهد بود.


دوربین مداربسته چگونه به مدارس راه یافت؟

 

پیشتر از این  و در دوران حضور علی احمدی به عنوان وزیر در آموزش و پرورش نیز شاهد بودیم که بحث نصب دوربین مداربسته در کلاس‌های درس مطرح شد و کارشناسان نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند و با تشکیل کارگروه ویژه بررسی این موضوع، اعلام شد که نصب دوربین مداربسته در کلاس‌های درس تخلف است.

 

پس از آن بود که پای شورای عالی آموزش و پرورش به ماجرا باز شد و این شورا مصوبه‌ای را مبنی بر استفاده از دوربین مداربسته در مدارس به تصویب رساند.

از همان ایام بود که دوربین مداربسته به برخی از مدارس کشور راه یافت و در این میان برخی مدارس علاوه بر راهروها از دوربین مداربسته در فضای کلاس درس نیز استفاده کردند و از آن زمان تا کنون هنوز روال نصب و استفاده از دوربین در کلاس‌های درس توسط برخی مدارس  ادامه دارد.


نصب دوربین مداربسته در کلاس درس تخلف است

 

وقتی از احمد عابدینی معاون امور کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص ممنوعیت یا قانونی بودن نصب دوربین مداربسته در کلاس درس سوال می‌کنیم اینگونه به تسنیم پاسخ می‌دهد:‌شورای عالی آموزش و پرورش هیچ مصوبه‌ای برای ورود دوربین به مدارس ندارد و تاکید شورای عالی آموزش و پرورش بر این است که نصب دوربین مداربسته در کلاس درس ممنوع است.

وی می‌افزاید:‌ در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ذکر شده در مدارسی که نیروی انسانی کافی ندارند برای حفاظت از اموال خود می‌توانند از دوربین در کارگاه مدرسه و راهروها استفاده کنند اما استفاده از دوربین مداربسته در داخل کلاس درس غیرقانونی است و می‌توان با مدارس متخلفی که این کار را انجام می‌دهند برخورد کرد.


نصب دوربین مداربسته در کلاس درس ممنوعیت قانونی ندارد

 

به هر حال استفاده از دوربین در کلاس درس برخی از مدارس سال‌هاست که رواج دارد و اگر این رویه تخلف است باید با آن برخورد کرد.

 برخورد با مدارسی که مرتکب چنین تخلفی می‌شوند در حیطه فعالیت اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش است اما سید رحیم میرشاهولد، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش معتقد است که  نصب دوربین های مداربسته در کلاس درس اگرچه ممنوعیت قانونی ندارد اما از نظر ما اقدامی غیر اخلاقی است، چرا که ما به نیروهای خود در آموزش و پرورش اعتماد کامل داریم.

 در شرایطی که اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به غیرقانونی بودن استفاده از دوربین مداربسته در کلاس درس تاکید دارند، مدیر کل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش معتقد است که استفاده از دوربین در کلاس درس ممنوعیت قانونی ندارد شاید به همین دلیل و عدم وحدت نظر مسئولان است که مدیران مدارس برای استفاده از دوربین در کلاس درس نسخه‌های مدنظر خود را می‌پیچند.



* رونمایی هایک ویژن از هوش مصنوعی در Intersec 2018

* مراقب هک دوربین های مداربسته خود باشیم...!

* نصب دوربین مداربسته در کلاس درس

* 10 قدم تا رفع مشکل دوربین مداربسته IP

* هایک ویژن از پایگاه ارتش آمریکا به دلیل شنود در کنگره، حذف شد!

* دزدگیر اماکن چیست؟

* استاندارد جهانی IP به زبان ساده

* آموزش نصب و راه اندازی دوربین بی سیم تحت شبکه 360 درجه - مدل V380
* تکنولوژی دارک فایتر / Dark Fighter هایک ویژن


  • آسیا تکنولوژی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی