وبلاگ رسمی فروشگاه آسیاتکنولوژی

بزرگترین عرضه کننده دوربین های مداربسته ، دزدگیر اماکن ، انواع کایل و تجهیزات جانبی / ایران - تهران

وبلاگ رسمی فروشگاه آسیاتکنولوژی

بزرگترین عرضه کننده دوربین های مداربسته ، دزدگیر اماکن ، انواع کایل و تجهیزات جانبی / ایران - تهران

آسیاتکنولوژی بزرگترین فروشگاه انلاین سیستم های دوربین مداربسته، دزدگیر، کابل و تجهیزات جانبی در ایران می باشد.

کدینگ +H.265 هایک ویژن در دوربین مداربسته

آسیا تکنولوژی | سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۵۹ ب.ظ

کدینگ H.265+ با ارائه مزایای بسیار توانسته است به عنوان یک گام بسیار ارزنده به جلو مطرح گردد.



به عنوان جایگزینی رسمی برای  H.264، کدینگ H.265 توانسته است قابلیت های برتری را ارائه نماید. برای مدت طولانی H.264 توانسته بود نیازمندی های بسیاری را در صنعت دوربین مداربسته بر طرف نماید، اما توسعه های صورت گرفته در بهبود کیفیت تصاویر ویدئویی دوربین های مداربسته ما را ملزم به بهینه سازی سیستم کدینگ H.264 و ایجاد H.265+ می نماید.





بسیاری از دوربین های مداربسته هم اکنون دارای کیفیت تصویری 2 مگاپیکسل (Full HD) می باشند که برای این سیستم کدینگ H.264  بسیار عالی است. نسل های جدید دوربین مداربسته دارای کیفیت 8 مگاپیکسل (UHD 4K) یا حتی کیفیت خیره کننده 12 مگاپیکسل می باشند، این در حالی است که تولید کنندگان دوربین مداربسته در حال تولید دوربین هایی با کیفیت غیر قابل تصور 24 مگاپیکسل هستند. با توجه به این کیفیت های تصویری نیازمند انقلابی در صنعت دوربین های مداربسته می باشیم، با استفاده از تکنولوژی H.265+ ما توانمندی لازم را برای رشد بیشتر و تولید سخت افزارهایی را خواهیم داشت که با کیفیت برتر خود جزییاتی را ارائه می نمایند که مشتریان پیش از این موفق به تجربه آنها نشده اند.

H.265+ اجازه می دهد تا ما سخت افزارهایی با کیفیتی تا 33.2 مگاپیکسل (8K UHD ) ایجاد نماییم در حالی که پهنای باند مورد نیاز برای تامین تصاویر ویدئویی با H.265+ تامین شده است.

 

 

 

 

چند سال پیش، اولین دوربین مداربسته با کیفیت Ultra HD توسط هایک ویژن تولید گردید. با توجه به آنکه در این سری از دوربین های مداربسته پهنای باند انتقال داده زیادی مورد نیاز است و همچنین فضای مورد نیاز ذخیره سازی افزایش قابل توجه ای دارد، توسعه و سازگاری این دوربین مداربسته مشکل گردید. بنابراین، هایک ویژن H.265+ را توسعه داد. این تکنولوژی با استفاده از هوشمندی ای که به H.265 اضافه شده است ایجاد شده است. کمپانی این تکنولوژی را به صورت ویژه برای استفاده در دوربین مداربسته هایک ویژن بهینه سازی کرده است.

 H.265+ می تواند بیت ریت را در تصاویر ویدئویی دوربین مداربسته کاهش دهد تا پهنای باند مورد استفاده و فضای ذخیره سازی مورد نیاز را کاهش یابد.

 


بررسی عملی H.265+

 

جهت بررسی مزایای تکنولوژی جدید H.265+ از یک تست عملی دوربین مداربسته استفاده می کنیم که در آن از دوربین مداربسته هایک ویژن 2 مگاپیکسل (Full HD) و فریم ریت 25fps استفاده شده است. جهت تست خود دو محیط متفاوت را در نظر گرفته ایم: یک کافه و یک تقاطع خیابانی. در هردو محیط ما تست را در سه وضعیت متفاوت بررسی کرده ایم. این امر شش نتیجه تست را ایجاد خواهد نمود. تست بر اساس بیت ریت مورد نیاز در هر شش حالت مورد بررسی قرار گرفته است تا نرخ داده استفاده شده در هر حالت میزان اثر گذاری تکنولوژی جدید را مشخص نماید. میانگین کاهش نرخ داده ما بین H.264 و H.265 به میزان 47.8 درصد می باشد. وقتی که ازH.265+ توسعه داده شده توسط هایک ویژن استفاده می نماییم متوسط کاهش نرخ داده به 83.7 درصد افزایش می یابد.

 


 

 

برای بررسی میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای یک دوربین مداربسته که به صورت 24 ساعته در حال ذخیره سازی داده می باشد، می توانیم از این نرخ داده ها استفاده نماییم. برای این محاسبه هر روز به 12 ساعت روزانه و 12 ساعت شبانه تقسیم شده است. برای ساعات روزانه از نرخ داده ساعات شلوغ استفاده نموده ایم تا محاسبات واقعی تری ارائه شود.


 

همانطور که مشاهده می نمایید برای دوربین مداربسته کافه میزان کاهش فضای ذخیره سازی برای یک دوره 24 ساعته مابین H.264 و H.265+ هایک ویژن تا 82.5 درصد می باشد. برای تقاطع مورد بررسی این کاهش معادل 79.4 درصد می باشد.



* کدینگ +H.265 هایک ویژن در دوربین مداربسته

* دید همه جانبه با دوربین های نظارت تصویری 360 درجه

* ویدئو بالن Video Balun چیست؟

* پهبادها در ساختمان سازی هم کمک میکنند!
* دفترچه راهنمای نصب دزدگیر سیم کارتی کیپــــــــــــــر

* رونمایی هایک ویژن از هوش مصنوعی در Intersec 2018

* مراقب هک دوربین های مداربسته خود باشیم...!

* نصب دوربین مداربسته در کلاس درس

* 10 قدم تا رفع مشکل دوربین مداربسته IP

* هایک ویژن از پایگاه ارتش آمریکا به دلیل شنود در کنگره، حذف شد!

* دزدگیر اماکن چیست؟

* استاندارد جهانی IP به زبان ساده

* آموزش نصب و راه اندازی دوربین بی سیم تحت شبکه 360 درجه - مدل V380

* تکنولوژی دارک فایتر / Dark Fighter هایک ویژن


 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی