وبلاگ رسمی فروشگاه آسیاتکنولوژی

بزرگترین عرضه کننده دوربین های مداربسته ، دزدگیر اماکن ، انواع کایل و تجهیزات جانبی / ایران - تهران

وبلاگ رسمی فروشگاه آسیاتکنولوژی

بزرگترین عرضه کننده دوربین های مداربسته ، دزدگیر اماکن ، انواع کایل و تجهیزات جانبی / ایران - تهران

آسیاتکنولوژی بزرگترین فروشگاه انلاین سیستم های دوربین مداربسته، دزدگیر، کابل و تجهیزات جانبی در ایران می باشد.

یکی از فناوری های جدید در زمینه تصویربرداری در تاریکی شب، استفاده از تکنولوژی EXIR می باشد این تکنولوژی توسط شرکت هایک ویژن معرفی شد و خیلی زود توانست جای خود را بین مشتریان باز کند، از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.



تکنولوژی EXIR یعنی چه ؟


EXIR مخفف واژه لاتین« Enhanced Infrared Lighting » می باشد و به معنای روشنایی مادون قرمز پیشرفته است. برای اینکه بهتر بتوانیم مفهوم EXIR را توضیح دهیم بیایید ابتدا مفهوم دوربین مداربسته دید در شب یا مادون قرمز یا IR را توضیح دهیم.

 

دوربین مدار بسته IR یا دید در شب چیست ؟


همانگونه که می دانید دوربین مداربسته برای ارائه تصویر مطلوب نیاز به نور دارد، در طول روز با نور مرئی تصویر برداری می کند اما هنگام شب که نور وجود ندارد دوربین مداربسته نیاز به یک منبع نور مصنوعی دارد لذا برای جبران کمبود نور در شب، تولید کننده دوربین مداربسته از LED مادون قرمز استفاده می کند، هر چقدر بُرد LED دید در شب دوربین مداربسته بیشتر باشد، تعداد چراغ های ال ای دی IR بیشتر است. امواج مادون قرمز قابل مشاهده توسط چشم انسان نیستند اما سنسور تصویر دوربین مداربسته می تواند با استفاده از این نوع نور، هنگام شب تصاویر مطلوبی ارائه کند. دوربین مداربسته مادون قرمز با توجه به استاندارد ها و تکنولوژی های ال‌ای‌دی های مادون قرمز متنوع، دارای نقاط قوت و یا ضعف مختلفی است که در ادامه در خصوص آنها توضیح می دهیم.

 

1- هنگام شب که LED دید در شب روشن است حرارت تولید می کند، از این رو حشرات مختلف یا عنکبوت ها جذب آن می شوند و اگر برای این مشکل تدبیری اندیشیده نشود پس ازمدتی لنز دوربین مداربسته با آنها پوشانده شده و میدان دید دوربین از بین می رود.

2- معمولا حرارت تولید شده توسط LED دید در شب دوربین مداربسته به مرور زمان باعث افت کیفیت سنسور تصویر دوربین می شود، از این رو می توان گفت دوربین مداربسته IR در طول زمان دچار افت کیفیت خواهد شد.

3- نور تابیده شده توسط LED مادون قرمز دوربین مداربسته معمولا به صورت متمرکز تابیده می شود. این شدت تابیدن نور مادون قرمز منجر به کاهش کیفیت تصویر اشیاء نزدیک به دوربین می شود، به طور مثال اگر فردی در نزدیکی لنز دوربین مداربسته قرار بگیرد، تشخیص چهره او امکان پذیر نخواهد بود.

4- یکی از مشکلات دیگر دوربین مداربسته دید در شب، بُرد کوتاه IR آنها است، بُرد مسافت LED مادون قرمز بیشتر دوربین های IR، بین ۲۰ تا ۵۰ متر است.

5- عدم عبور نور مادون قرمز این دوربین ها از شیشه های ضخیم، یکی دیگر مشکلات دوربین مداربسته IR است.

6- هنگام تصویر بردای از اجسام فلزی در شب ، تجمع نور مادون قرمز روی این اجسام باعث می شود مناظر اطراف این اجسام تاریکتر دیده شوند و این یکی از نقاط ضعف دوربین مداربسته دید در شب IR است.

 

تکنولوژی EXIR چیست؟


فناوری EXIR امکان تصویر برداری با کیفیت عالی در مکان های با شرایط نوری کم را برای کاربران فراهم می کند. این تکنولوژی تحولی بزرگ در صنعت دوربین مداربسته مادون قرمز ایجاد کرده است و بسیاری از نقاط ضعف این دوربین های دید در شب را برطرف کرده است. دوربین مداربسته EXIR توسط شرکت دوربین مداربسته هایک ویژن به بازار ارائه شده است، این تکنولوژی در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین ها در حوزه دید در شب می باشد.

 

دوربین های معمولی از چراغ های ال‌ای‌دی در شب برای تصویر برداری استفاده می کنند، این LED ها به گونه ای طراحی شده اند که زاویه و میدان دید دوربین برای آنها اهمیت نداشته و تنها فضای جلوی دوربین را مورد تابش نور مادون قرمز قرار می دهند در نتیجه تصویر این دوربین ها شامل یک تصویر کم کیفیت در شب با تمرکز نور مادون قرمز در مرکز تصویر است لذا جزییات تصویر در شب پایین تر از انتظار می باشد.

اما تکنولوژی EXIR در دوربین مداربسته هایک ویژن نور مادون قرمز را به صورت مساوی و یکنواخت با یک الگوی مستطیل شکل در میدان تابش خود می تاباند، در نتیجه کیفیت و جزییات تصویر دوربین مداربسته در شب به مراتب بهتر شده و کاربر تصاویر بهتری را مشاهده می کند.

در تصویر زیر می توانید تفاوت کیفیت تصویر در شب با استفاده از تکنولوژی دید در شب EXIR و دید در شب معمولی را مشاهده کنید.


 

برخی از مزایای استفاده از تکنولوژی EXIR در دوربین مدار بسته


در استفاده از تکنولوژی EXIR در مقابل تکنولوژی معمولی دید در شب ، کلیه اشیاء به شکل یکنواخت نور رسانی می شوند، لذا تصویر بصورت یکنواخت روشن شده و جزییات آن قابل مشاهده است.

در تکنولوژی  EXIRدوربین مداربسته هایک ویژن ، نورپردازی زمینه تصویر 30 درصد بهبود یافته به عبارت دیگر در این تکنولوژی نور مادون قرمز بیشتری به سمت اطراف تابیده شده و باعث روشن تر شدن زمینه تصویر و افزایش میدان دید می شود.

در فناوری EXIR دوربین های هایک ویژن، استفاده از لنز های مستطیلی شکل باعث ارسال طیف مادون قرمز بصورت یکنواخت می شود از این رو هرچقدر میدان دید دوربین بیشتر باشد، اندازه این لنز مستطیلی شکل تابش نور مادون قرمز بزرگتر است، برخی از مزایای این تغییر عبارتند از کاهش نویز تصویر در شب، افزایش بازدهی و رزولوشن دوربین، کاهش آلودگی نوری و … .

دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن با قابلیت EXIR گرمای چندانی تولید نمی کند لذا حشرات به سمت آن جذب نمی شوند و محدودیت های دوربین های دید در شب معمولی را ندارد.


* تکنولوژی EXIR در دوربین مداربسته هایک ویژن

* کیفیت دوربین های مداربسته هایک ویژن و عوامل موثر بر آن

* کدینگ +H.265 هایک ویژن در دوربین مداربسته

* دید همه جانبه با دوربین های نظارت تصویری 360 درجه

* ویدئو بالن Video Balun چیست؟

* پهبادها در ساختمان سازی هم کمک میکنند!
* دفترچه راهنمای نصب دزدگیر سیم کارتی کیپــــــــــــــر

* رونمایی هایک ویژن از هوش مصنوعی در Intersec 2018

* مراقب هک دوربین های مداربسته خود باشیم...!

* نصب دوربین مداربسته در کلاس درس

* 10 قدم تا رفع مشکل دوربین مداربسته IP

* هایک ویژن از پایگاه ارتش آمریکا به دلیل شنود در کنگره، حذف شد!

* دزدگیر اماکن چیست؟

* استاندارد جهانی IP به زبان ساده

* آموزش نصب و راه اندازی دوربین بی سیم تحت شبکه 360 درجه - مدل V380

* تکنولوژی دارک فایتر / Dark Fighter هایک ویژن



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی